יום חמישי, 8 ביולי 2010

טיפים למתווכים


איך להתמודד עם מתווכים לא אתיים - המלצה למתווכים


בעקבות עבירות אתיות לכאורה של מתווכים מסוימים, ברצוני להזכירכם, יש תקנון של לשכת המתווכים משנת 1997 ויש תקנון של שיר"ן שהינו ותיק יותר - ראו לינקים של הלשכה ושל שיר"ן להלן במסמך זה.

אזכיר למתווכים החדשים שביננו או לכאלה שעדיין לא יודעים –


בשנת 1997 הוקמה לשכת המתווכים ובעבודה רבה, מאומצת ומלומדת הפיקה והפיצה תקנון ללשכת המתווכים בכלל ותקנון אתיקה מקצועים בפרט, המגן מפני מתווכים לא אתיים –


חפשו אותי גם בפייסבוק
הקלידו או הקליקו כאן משה בן הרוש ב-  Facebook


היכנסו לתקנון לשכת המתווכים
    
היכנסו לתקנון שיר"ן

הלשכה חברה לשיר"ן והגופים משתפים פעולה כבר הרבה שנים ולשני הגופים יש כלים ו"שיניים" להעמיד מתווך לא אתי במקום – גם ללשכת המתווכים וגם לשיר"ן יש תקנון עם יכולת אכיפה - תפתחו לינקים ותקראו.


פשוט, תפעילו את המנגנון שיש ברשותנו בלשכה ובשיר"ן – כמובן אם אתם לא רוצים או לא מוכנים שמתווך לא אתי יעשה לכם שוב את מה שבגינו התרעמתם. אם אתם נפגעים וקשה לכם עם זה, יש לכם כלים לפעול מול העניין. 


הסנקציות של הלשכה ושיר"ן יכולות להיות אזהרה, קנסות, הרחקה זמנית וגם הרחקה לתקופה ארוכה.
יש מנגנון מסודר בלשכה ובשיר"ן. מי שיגיש תביעה בועדת האתיקה נגד מתווך ש"עבר עבירה אתית" ייאלץ את המתווך השני לבוא לדיון בדיוק כמו בבית משפט.


לועדת האתיקה יש סמכות להחתים את המתדיינים על כתב בוררות, לקחת צ'ק חתום פתוח מהמתדיינים, לקיים דיון, לחקור, לזמן עדים ולפסוק בעניין. לכן, יש יכולת אכיפה לגופים אלו, תפעילו אותם.


אם חשוב למתווך שמתרעם למגר תופעה זו של עבירה על אתיקה מקצועית, אני מציע למתווך שנפגע ממתווך כזה או אחר, לעשות מעשה, לקחת את אותו מתווך לבוררות בוועדת האתיקה. זה עדיף על "ליילל" בפני כולם באמצעות אי-מיילים שמתרעמים על "התופעה". כך לא תיפתר הבעיה. במאמר מוסגר אפשר לומר שהמצב בירושלים הרבה יותר טוב משאר הארץ והתופעה לא נפוצה אלא מדובר בבודדים.


אני מציע למתווך שנפגע, אם חשוב לו שהדבר לא יחזור על עצמו, שיתעמת עם אותו מתווך בועדת האתיקה של הלשכה או של שיר"ן אם שניהם חברים שם. אין פה עניין של "יצר סקרנות" או "פגיעה באנשים" או "העלאת שמות" וכו'.


כמו בכל עניין, אם תוקפים את הבעיה, מתעמתים וזוכים, הצד שמפר אתיקה יחשוב פעמיים לפני שיעשה זאת שוב. אם לא תעשו מעשה, מה ימנע מאותו / מאותה מתווך / מתווכת להמשיך להפר את האתיקה המקצועית?


דרך אגב, אפשר לקיים את הדיון ולהסכים בינכם שזה ישאר בדיסקרטיות. אפשר להתעמת ולאחר מכן להכניס את העניין לפרופורציות.


אני מכיר מתווכים שהתעמתו עם מתווכים אחרים, היו שניצחו והיו שהפסידו ולמרות זאת נשארו בקשרים טובים לאחר מכן. אפילו עשו עסקים משותפים.


לסיכום – אם אתם רוצים לפתור בעיה, לא להתחמק, לא ליילל, לא "להתקרבן", אין צורך בכינוסים ומפגשי מנהלי משרדים, תתקפו את הבעיה ותמגרו אותה - יש לכם כלים לעשות זאת!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה