יום חמישי, 8 ביולי 2010

טיפים לקונים

היכנסו לבלוג של אבן פינה,   למשה בן הרוש-אבן פינה בפייסבוק - קבלו טיפים    למוכרים,    קונים,    לוקחי משכנתא,   עוד על משכנתא,   מתווכים,   תמ"א 38,  מאמרים ,   מס שבח והיטל השבחה-חשוב לדעת,    חוק ותקנות המתווכים -                         נכתב ונערך עי"י משה בן הרוש


חפשו אותי גם בפייסבוק
הקלידו או הקליקו כאן משה בן הרוש ב-  Facebook



מאחר שרכישת נכס מגורים הוא מהעסקאות הגדולות ביותר שאדם ממוצע עושה בחייו, ומאחר שמדובר בהוצאה כספית מאוד גדולה, לפני שאתם רוכשים נכס כדאי לדעת שיש גורמים שצריך לקחת בחשבון לפני הרכישה מכיוון שעשוי להיות לכך השפעה על איכות חייכם, על שווי הנכס ועל המכירה בעתיד, אם תחליטו למכור ולממש את הנכס בעתיד –

אם אהבתם נכס מסוים ואתם בטוחים שהנכם רוצים לרכוש אותו מומלץ לבדוק אותו לעומק למרות שהנכס נראה לכם במבט כללי "בסדר" ולמרות ההתרשמות הראשונית. מומלץ לבדוק את הדברים הבאים:


1. בעלות על הנכס – מומלץ להוציא נסח טאבו או אישור זכויות אם הנכס רשום בחברה משכנת או אישור ממנהל מקרקעי ישראל או מגורם אחר שהנכס רשום בו. יש לבדוק, לפני שנכנסים למחויבות חוזית האם יש עיקולים, משכנתאות ו/או חוב לצד ג' כלשהו ו/או הערות אזהרה שונות ולשאול את בעלי הנכס לגבי זה. לוודא עימו איך הוא מתכוון להסיר הערות אזהרה אלה ולוודא שהנ"ל יעוגן בחוזה.

2. לברר מי הקבלן שבנה את הנכס. שנת הבניה של הנכס. לבדוק את תקינות הבית ומערכותיו. אתם מוציאים על הנכס כל כך הרבה כסף, לכן, לפני כל קניה מומלץ להשקיע עוד סכום כסף פעוט יחסית לסכום שאתם מוציאים על הנכס ולהביא חברה הנדסית לבדיקת מבנים כדי שיבדקו עבורכם את הבית. כך תדעו האם כדאי לרכוש והאם לאו.


3. לבדוק את הקומה של הנכס, האם יש מעלית / מדרגות ללא מעלית - יש כאלה שרואים יתרון בקומה עליונה מכיוון שלא גרים מעליהם, יש נוף, מאוורר ויש כאלה שרואים חסרון בקומה עליונה מכיוון שיש מדרגות ואין מעלית, גרים מתחת לגג וכו'. כדאי לבדוק אם בבניין יש ועד בית אחראי הדואג לזיפות וסיוד הגגות, וכן לתקינות ותחזוקה שוטפת של הבניין והמעלית אם יש כזו. לקומה של הנכס יש השפעה על שווי הנכס.


4. כיווני אויר של הנכס –כדאי שיהיו 3 כיווני אויר,  גם 2 כיווני אויר זה בסדר, תלוי איזה כיוונים. יש הבדל בין בית צפוני בחורף או בית צפוני בקיץ. בחורף כיוון צפוני, הבית עלול להיות קר וחשוך, ואילו בקיץ דווקא צפון יכול לצנן את הבית. בירושלים בחורף עדיף בית עם כיוונים דרום ומזרח ואם יש כיוון נוסף זה יתרון. המערב הוא הכיוון שממנו באים הגשם והרוח. בשפלה ובתל אביב למשל, כיוון מערב יכול להיות עדיף כיוון שיש רוחות מערביות שבאות מהים.


5. מומלץ לבדוק את סביבת המגורים שבה אתם רוכשים את הבית.


6. מומלץ לבדוק את המחסן במידה ויש – האם הוא מאוורר. במידה והמחסן לא מאוורר ואין לו חלון, תמיד ניתן לפתוח חלון "רפפה" בדלת לכיוון המיזדרון.


7. עורך דין - מומלץ לא לחתום על זיכרון דברים ו/או הסכם לפני שהתייעצתם עם עורך דין שיבדוק עבורכם את המצב המשפטי של הנכס וזאת לפני שנכנסתם למחויבות חוזית. זיכרון דברים הינו חוזה לכל דבר ועניין.



הערה: רשימה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כייעוץ מקצועי ו/או כתחליף לייעוץ אחר לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור לעיל מבלי להיוועץ עם עורך דין ו/או אנשי מקצוע מתאימים אחרים העוסקים בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה